tirsdag 13. november 2012

VINKUER I FLOKK

Kua mi jeg takker deg
deilig melk du gir til meg, 
hver en dag jeg til mitt brød
drikker melken god og søt........

Jeg fikk bestilling på to vinkuer da jeg var på høstmarkedet i oktober. Ønsket var å få dem i "kustoff". Skjebnen ville det slik at jeg fikk en biltur forbi stoff og stil, og det har seg slik at bilen kjører aldri forbi der da butikken er åpen.... Dette medførte i at jeg fikk kjøpt "kupels". For å være sikker på at jeg skulle få nok stoff kjøpte jeg litt ekstra. Flaks tenker jeg nå, for etter at jeg var kommet hjem og skulle til å sy, fikk jeg en telefon av hun som hadde bestilt den ene av kuene. Det var ønske om ei maken ku til..... Og skjebnen slo til igjen, og gjorde at jeg fikk nok stoff til 3 stk dagros, To av dem har sorte ben, og jurene er sorte på alle tre, Men hvem har sagt at kua ikke har sorte ben og jur. 

4 kommentarer:

  1. De var jo bare helt utrolig flotte! Blir i godt humør av å se på dem :o))

    SvarSlett
  2. Hi hi, kjempesøte kuer! Fint med en hel flokk, kuer liker selskap har jeg hørt. Ha en fin ettermiddag.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Superfine kuer,og du skulle ha handlet mer stoff!For det kan lett bli slik,at venninnen til den som kjøpte først også vil ha,osv.Så en får håpe du liker å sy på bestilling,noe eg desverre ikke gjør,da syns eg det er bale,enda så mye eg syr hele tiden,men det eg har lyst til!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett