torsdag 29. november 2012

JULETRETEPPE

Det ble kjøpt med mønster fra Islandsturen på dette juletreteppet. Morsomt å sy log cabin igjen. Hjerter og blader er aplikert på og de skulle egentlig være i flere farger sydd i crazy quilts men jeg synes det ble bedre å "roe" det litt ned med ensfargede stoffer. Bladene er sydd i melert stoff så det blir litt liv i dem;) På det nederste bildet viser jeg baksiden hvor jeg har brukt fleecepledd, og har da ikke brukt vatt i teppet. Dette gjør det bedre å montere sammen ved quiltingen. Enkelt og morsomt prosjekt. Kan også brukes til duk om en ønsker det selvfølge.lig


3 kommentarer:

  1. Det er skikkelig vakkert, herlige friske farger med det hvite som ramme rundt. Applikasjonene er prikken over i. Dette kommer du til å ha glede av lenge.

    SvarSlett
  2. Dette ble flott :-) Skal du ha det med på julemessa til helga kanskje? Har fått sydd lukkekant på to mug rugs når jeg var i Oslo nå - men nå må jeg nok ta siste finishen på div. Lykke til på lørdag.
    KLEM

    SvarSlett
  3. Hei Toril. Dette ble kjempeflott! :) Ses i kveld. Klem Wenche.

    SvarSlett