onsdag 15. februar 2012

VIXEN BLOG AWARDS



I går skulle min yngste datter til Oslo på Vixen Blog Awards. Årets høydepunkt for de "store" bloggerne her i landet har jeg forstått. Dattera mi hadde vunnet to billetter på en blog, noe som var "helt rått" ifølge henne selv:) Mandag ettermiddag fant hun ut at jeg skulle sy veske til henne som hun kunne bruke på denne awarden..... Og joda, veske ble det på henne. 
Litt utpå kvelden så spør hun plutselig om jeg ikke kan sy en topp til henne, for selvfølgelig så har hun "ingen ting" å ha på seg....... (ett merkelig uttrykk vi damer har....) Jeg syntes vel at det var vel sent å tenke på noe slik uten stoffer og mønster.... Men hun fant vegen til syrommet og begynte å lete i hyllene til mor:) Og tro det eller ei, men der fant hun to stoffer og ett glidelås som skulle bli til en topp. Mønsteret bestod av en "gammel" genser, hvor jeg fikk beskjed om at den skal være litt trangere enn denne på ermene nederst, samme utringning i halsen, litt rettere i sidene m.m....... Glidelåsen skulle være på ryggen, men det skulle ikke være noen søm fra glidelåsen og ned, fordi "det er så typisk"... he he.... Morsomt med spontan ungdom som vet hva dem vil ha i siste liten. 
Det endte med at jeg fikk klippet stoffene mandag kveld, samt sydde den sammen uten ermer. Tirsdag dro minstejenta på skolen og jeg fikk beskjed om at hun kommer hjem ved halv tolv tiden for hente toppen ferdig, da hun skulle reise direkte etter skolen. Og mor slipper alt hun har i fingrene og ofrer seg for jenta si, og toppen ble ferdig. Kunne ikke dy meg med annet enn att jeg sydde på en merkelapp med "LAPPETUSSA" i nakken..... Til og med det ble godt mottatt. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at disse ungene våre klarer å gi oss noen utfordringer, og det er jo litt morsomt når en får det til også:)

6 kommentarer:

  1. Det ble jammen ei flott jente å sende til byen på Award. Kjempemorsomt at de liker det vi lager. Håper hun hadde en flott kveld

    SvarSlett
  2. Så flott jente du har!toppen var knallfin til henne!!
    Gøy å få sy slike ting , og at de liker det man lager!!
    Kjempeflott veskte, hærlig stoffvalg!
    klem fra odin

    SvarSlett
  3. Ja det var en fin topp og veske, nydelig jente du har :-)

    SvarSlett
  4. Flink du er a, artig å lage klær også. Det ble fint.

    SvarSlett
  5. Nydelig topp og veske, liker at ungdommen er kreativ :-)
    Hu var riktig så fin, håper hun hadde en fin kveld.

    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  6. Den utfordringen klarte du veldig bra :) Både topp og veske ble kjempefint.

    SvarSlett