torsdag 7. mai 2009

SVINGLAPPENS VENNSKAPSTEPPE

Vi er 10 damer som kaller oss "SVINGLAPPEN". Vi startet opp i februar 2009, og har nå tenkt å lage ett "vennskapsteppe" til hver og en av oss. Det vil si at vi lager "EI BLOKK" hver eller noe til alle, slik at alle får ett bidrag av hvert medlem. Disse settes igjen sammen til ett teppe av hver enkelt.
Men da ingen av oss har vært med på noe slik før, tenkte jeg at noen her inne kanskje har ideer om hva vi kan gjøre?
Noen som har gjort noe lignende selv kanskje......

(Til slutt sitter alle med hvert sitt teppe hvor alle har gitt sitt bidrag)


3 kommentarer:

  1. Ein super idè, som eg kjem til å lufte for mine syvenninner også. Sjekk denne bloggen: http://annemariesquilt.blogspot.com/(scroll litt nedover så finn du det). Ho har laga eit slikt vennskapsteppe saman med 9 syvenninner. Fin blogg du har, forresten. Eg er innom her rett som det er, men eg trur ikkje eg har lagt att spor etter meg før no... Prøver stadig å bli flinkare til å vise at eg har vore innom ein blogg, for eg ser sjølv at eg blir nysgjerrig når eg ser teljaren på min eigen blogg veks, utan at det viser kven som har vore der. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  2. Hei, Lappetussa! Jeg linker til deg, og jeg skal stille opp for å forsvare deg uansett hvilken nålepute du bruker!

    SvarSlett
  3. Vennskapsteppe er kjekt. Sy en lapp til hver av de andre, la de gjerne komme med fargeønske eller tema slik at lappene fra de forskjellige samsvarer litt.
    Så er det å bytte med alle, og sy de samen til et deilig teppe.
    Jeg har vært med på flere slike bytter, og laget et stort slumreteppe og et veggteppe.
    her er det ene http://ritashandarbeid.blogspot.com/2008/09/vennskapsteppe-er-ferdig.html

    SvarSlett