mandag 28. april 2014

LEIRBÅLSKAPPE

For en stund siden fikk jeg forespørsel om jeg kunne sy leirbålskappe til en speidergutt. Jeg hadde aldri hørt om dette før, men fikk forklart hva det er, og jeg googlet litt... Fant fort ut at dette kunne jeg prøve meg på. Kjøpte mønster og stoff hos stoff og stil;) Arbeidet skrider frem og det kommet enda et ønske fra denne speideren: Kunne jeg sy på Brumunddal Speiderklubb og speiderlogo på ryggen? Og med ny broderimaskin som enda ikke var testet ut, satte jeg igang:) Inn på pc`n og prøvde meg på programmet jeg har kjøpt til broderimaskinen... Og etter å ha "lekt" meg litt med dette var det å få overført broderiet til en USB minnepenn, også skulle det iverksettes på stoffet;) Jeg tok ingen sjanser på mitt første broderi så det ble en prøvelapp først;) Den ble bra og da var det bare å få det på kappen;) Jeg foreslo å brodere på navnet til gutten på fremsiden, så det ble også gjort;) Håper det blir en fornøyd speider som henter kappen i slutten av uka;)

2 kommentarer:

  1. Den ble kjempeflott. Flink du har vært og fått til broderi også og personlig med navn på. Blir nok en fornøyd gutt tenker jeg :-) Ha en fin dag. Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin kappe:) Må nok belage deg på bestillinger når den blir vist frem. Laget for en del år siden jeg, og det ble mange før jeg kunne stoppe med kappesying :)

    SvarSlett